2

Leende Guldbruna ögon!

Jag tänker gå vidare på det här ämnet med kroppsdelar,nu har vi haft bröst och fötter och nu känner jag för att skriva om.....ögon!

Det finns ju alla möjliga typer av ögon,stora,små,kalla,varma,smala etc etc.
Den som har världens vackraste ögon är min dotter Nikki,stora melerade,uttrycksfulla ögon,som kan bli svarta av
ilska och bruna av värme.

Jag har alltid tyckt om mina ögon,färgen är blåblå och dom är rätt stora,däremot så har jag ljusa ögonbryn+fransar,men det finns ju hjälp att få.

ögonen är själens spegel sägs det och det tror jag på,man kan dölja sina känslor genom att dölja sina ögon,men om man ser dom,så ser man allt!

På min lista av vackra ögon så har alla mina vänner riktigt själsfulla ögon,men Lizette,min käraste vän,hon har ett par ögon i världsklass......guldbruna,stora,pigga,snälla och varma ögon,som beskriver henne som person.

Det är förresten hennes gubbe som har modellfötter...hihihi.

En annan som har otroligt vackra ögon är Anna B,en av mina musketörer,det är så att man hajar till när hon ser på en,isblå,nästan turkosa ögon inramade av svarta fransar och kraftiga bryn....skitsnyggt.
Det känns som om hon ser rätt igenom mig....iofs,hon är ju beteendevetare oxå..så !
 Anna tv

Ja,jag kan hålla på i all oändlighet...i morgon får jag komma på en ny kroppsdel.....Ajö så länge!

Kramar Lotta

Kommentarer:

1 Jeanette:

skriven

En ny kroppsdel... hum vad kan det bli... kanske ett armbågsknä eller kanske en rumpnäsa eller kanske ett cellulitöra... Att komma på nya kroppsdelar måste vara jättespännande, jag ser fram emot nästa inlägg med hög förväntan.
På tal om att ögonen är själens spegel, så var jag hos en homeopat för några år sedan och han studerade mina ögon (irisen) för att se vad det var för fel på mig, hade tyvärr väldigt "grumlig" iris, vilket tydde på att jag varit mycket sjuk. Jag antar att det var PÅ och IBS som påverkade den eftersom jag för övrigt är en ganska så frisk människa (beror på vem du frågar förstås).

2 Lotta:

skriven

Tack Jeanette,kul att höra!
Jag vet inte om jag tror på homeopati,men jag tror att jag tror.
Mår du bättre idag?

Kommentera här: