5

En höna på magen!!???

Godmorgon!

Tro det eller ej,jag är ledig idag...sen kom jag på att jag ska tvätta....

Ja,en ny kroppsdel tänkte jag prata om idag,jag vet inte om jag orkar gå igenom hela människokroppen,men vad sägs om magen?

Denna degklump som befinner sig i mitten på min lilla kropp(nu har Nikki vuxit om mig)är en väldigt känslig kroppsdel.

Där känns det om man är orolig,har ångest,är kär,är hungrig,är mätt,är nödig...osv
Man brukar säga att man ska gå på magkänslan,samtidigt ska man följa sitt hjärta,det kan bli knepigt.
Men att gå på magkänslan brukar oftast vara det som är rätt...tex att barnen ska bli sjuka,det kan åtminstone jag känna på mig,jag kan vakna sekunder före någon av dom behöver kräkas tex,eller när de var mindre så kunde jag vakna av den inandningen de har innan de börjar skrika,jag var där innan de hann börja :-)

Moderskänslorna sitter bevisligen i min mage såväl som i mitt hjärta, sen är jag en riktig hönsmamma som klämmer och känner och analyserar om de är lite bleka,äter de rätt?osv,jag har nästan alltid en klump i magen,oroar mig för saker som kanske kan hända,detta är en kombination av min sjukdom PÅ(kontrollbehovet),och det faktum att min dotter höll på att dö under en operation när hon var 4 år.

Ingen hade märkt att hon hade lunginflammation när hon sövdes,det var en rutinoperation,de skulle ta bort polyper och det höll på att gå riktigt illa,hon låg där bland slangar och läkare som tryckte och klämde och usch....fy....

Det har jag så färskt i mitt minne,att det är svårt att glömma.

Nog om det,magen kan man också smycka,med tatueringar och smycken,jättesnyggt på platta vältränade magar, jag brukar skoja med folk och säga att jag har en höna tatuerad på magen...NÄHÄ??? säger dom ...JOHO...säger jag,får jag se? visst säger jag och drar upp tröjan och visar naveln,så säger jag...titta här är rövhålet !!!!

Hahahahahahahahahahahahahahahaaaaaa!!!!!!

Ja jisses,vad rolig jag är!

Kram på er och ha en härlig Torsdag!!!
Lotta

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

Magar...hm, sexpack eller ölfat? Jag hade platt mage med tendens till rutor men det var mååånga år sen. Nu har jag tre charmiga lintottar istället och bryr mig inte så mycket om magen så länge jag får den innanför jeansen!
//Kram, L.

2 Lotta:

skriven

Linda,det är sunt tänkande det :-)

3 Jeanette:

skriven

Hönan kommer jag sno rakt av för dig, hur kul som helst

4 Lotta:

skriven

Haha,varsågod!!

5 Ninna:

skriven

Ha ha ha ha ha !!!!
Ville bara ge en torsdags kväll kram.
Kram!!!

Kommentera här: